Farsdag

Jag tycker att farsdag är en fin dag.
I alla fall om man har en fin pappa.
Dock så tycker jag att om man har en fin pappa så kan man tamjtusan visa uppskattning andra dagar än denna också.
Jag försöker göra det så gott jag kan.

Funderar ofta på sådana här "vårdnadstvistgrejer".
Det som ofta slår mig är att jag sitter och tänker "varför vill så många mammor ha ensam vårdnad?".
Jag förstår inte det.
I vissa fall förstår jag det till 110%, om det är misshandel, övergrepp och liknande saker inblandade.
Men annars.. näe.
Jag fattar inte!
I min värld är man ingen dålig mamma om man vill låta barnet vara lika mycket med sin andra förälder.
Det är en styrka som förälder tycker jag.
Men jag ska nog inte ge mig in för mycket i detta med vådnadsfrågor.
För ingen skulle orka läsa.
Jag har så mycket tankar och åsikter om detta.

Ska stoppa näsan i böckerna nu.
Härliga söndag, right?

Kommentarer
Postat av: fiorella

tackar :) vad har du för kisar? Jag har en liten bebis exotic :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback