Intelligens

180 högskolepoäng och glasögon i all ära men ibland undrar jag var intelligensen är!

Jag har ett (i perioder) sjukligt begär för skor. Det är verkligen underbart att handla skor!
Till mina fötters stora förtret. Jag är nämligen en sådan människa som får skavsår av precis alla skor innan jag gått in dem, utan undantag.
Jag menar, jag har lyckats med bedriften att få skavsår av birkenstock, hur gör man det liksom?
Hur som haver!
Förra veckan köpte jag ett par nya vinterstövlar, hur fina som helst!
Och samma dag jag köpt dem hade jag dem på mig inomhus för att liksom "vänja fötterna" vid dem.
Men gav upp efter en rätt kort stund.
Fodrade skor inomhus är ingen hit.
Så idag ringde optikern och sa att mina glasögon kommit.
Så när jag skulle gå dit tog jag fram min vinterjacka och tänkte "mina nya skor kommer passa skitbra till jackan!".
Sagt och gjort, stövlarna drogs på.
Och jag ska erkänna, för en millisekund drog tanken om skavsår förbi, men jag tänkte att det löser sig.
Nu är jag hemma.
Med en extremt svidande och svullen häl.

Varför kan jag inte lära mig?
Vad är det med meningen "gå inte så långt i nya skor första gångerna" som jag inte kan ta in.

Kommentarer
Postat av: Elin

17.30 år jag mot stepin :) välkommen att följa :)

Postat av: elin

det blev 30 min på motionscykel ist. Kände mig inte kry, idag vet jag anledningen till de. FLUNSAAAAAAAA!!! Huvva :( Något tips på huskur?

2007-11-13 @ 13:29:39
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: elin

haha... min vän caroline Boman, du vet säkert vem det är, hon är likadan har alltid plåter runt hela foten. Verkar inte kul alls. Få gånger får jag skavsår, det är om det är fel på skon, typ något som sticker ut ovh är sylvasst. Antar att jag är lyckligt lottad. Se till å plåstra om dig nu.

2007-11-13 @ 13:32:07
URL: http://prinsipesans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback