Pappa-dotter-dag

Dagen idag har tillbringats med pappa.
En fin dag på många sätt.
Vi har varit i västerbotten.
I kommunen där min pappa växt upp.
I kommunen där mina minnen av farmor finns.
Det var fint.
Vi har ätit där.
Åkt runt där.
Tittat på farmors gamla hus.
Kollat till farmors gamla torp, som fortfarande är vårat.
Hälsat på farmor, farfar och farbror på graven.
Pappa har berättat så mycket saker.
Så mycket minnen och anekdoter från när han växte upp.
Det var så fint på många sätt.
Jag fick många tankar med mig hem.
Många leenden.
Många skratt.
Och många uppfriskade minnen.
Glada och ledsna.
Jag har också med mig foton hem.
Foton på en ung farmor.
Så vacker hon var!

Hur som helst var det en underbar dag.
Pappa och Sara.
Som det var när jag var liten.
Som det varit när jag växt upp.
Som det alltid varit och alltid kommer vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback