Funderingar..

Tänk att en persons handling kan rasera en annan persons världbild helt och hållet.
En person man trott varit en fin och bra människa plötsligt visar sig kunnat göra sådant man aldrig trott att han/hon skulle kunna göra.
Men kan en sida av en person ge en rätt att döma ut personen helt och hållet.
Jag vet inte vad jag tycker om det.
Jag kan ibland vara allt för tillåtande och bortse från den dåliga sidan.
Dock så beror ju det såklart på hur nära sig man har personen.

Hur det än är så undrar jag hur människor tänker när de beter sig på ett visst sätt.
Eller är det så att det inte tänker alls kanske?
Jag vet inte alls.
Men det jag däremot tror mig veta är att när dessa fina bra människor gör saker som gör andra ledsna. Då blir de i de flesta fall ledsna själva.
Men å andra sidan kanske det är den enda läxan som kan lära personer att börja tänka?
Jag tror och hoppas det.

För hur det än är vill jag vara positiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback