Kan jag? vill jag? törs jag?

Ja jag kan, jag vill, jag törs!
Var osäker först men jag vågad verkligen.
Jag stod på mig.
Och lyssnade på min mage och mitt hjärta.
Och nu känns det som att ett ton lyfts från mina axlar.

Jag är från och med sista oktober arbetslös!

Det beslutet har växt i mig så länge och från och med idag är det också verkställt.
Det är en lång och krånglig historia. Men om jag lägger fram det på det enklaste av sätt:
Nu är jag "bara" student igen.
Nu kan jag ägna mig helhjärtat åt studier och det känns bara bra.
Jag pluggar trots allt heltid + en kurs på halvfart samtidigt.
Sista året har jag pluggat 150% och jobbat 50% vilket har inneburit att jag varje dag fått gå upp vid halv sex-sex för att hinna plugga lite innan jobbet. Sedan jobba och efter det plugga ännu mer.
Nu känns det verkligen som att jag kommer få ett liv igen.
Och goddamit vad jag ska njuta!

Kommentarer
Postat av: elin

YOU GO GIRL! Damn it! Det var ett mycket bra beslut. Ge dig själv lite kred och se till att ge dig själv lite tid. Tappar man det är man inte långt ifrån illa ute.
Som ja brukar säga till mina vänner. Ta e buss till lulleå, ät något gott, drick ett glas vin, gå på bio och åk hem. Eller varför inte bara tappa upp ett bad, tända hundra värmeljus och bara ligga där och ge dig själv cred för allt du åstakommit. Det är inte många som klarar det du gjort fram tills nu. Bra beslut att säga upp dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback