Min lilla fina prinsessa

Det börjar bli längesedan nu men ändå känns det som alldeles nyss.
Min fina prinsessa fick lämna oss andra och flytta till katthimlen.
Det går inte en dag när jag inte tänker på henne.
Så otroligt vacker och fin.
Och så klok.
Och så enormt envis, ingen kunde styra henne på minsta lilla sätt.
Locka henne med godis, nej nej.
Locka henne med leksaker, skulle inte tro det.
Lyfta upp henne i knät om hon inte vill det, no way.
Hon gick sin egen väg och ingen kunde styra henne.
Det var så häftigt att se.
Hon var fin på alla sätt och vis.
Sov på min kudde på natten.
Låg i mitt knä när jag läste.
Satt på köksbänken när jag lagade mat.
Lade sig i böckerna när jag pluggade.

Hon var min första katt och jag saknar henne så oerhört mycket.
Hon var speciell för mig på många sätt.
Jag tänker på henne flera gånger om dagen.
Tittar på kort.
Minns.
Min vackra fina katt.
Du är alltid min prinsessa och du finns alltid i mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback