Pajkastning och skitprat

Kan ni förstå den där driften vissa människor har:
Att framställa andra i dålig dagar.
Att prata illa om andra, direkt och indirekt.
Att inte vara rakryggad och stå för vad man säger.
Och att säga en sak och agera efter något helt annat.

Jag kan inte förstå det.
Jag brukar däremot försöka förstå vad som kan få människor att göra så.
Men jag är inte så framgångsrik på det området heller.

Allt skulle bara vara så enkelt om människor var ärliga och uppriktiga.
Om de såg till sig själv utan att jämföra sig med andra.
För är det inte det pajkastning och skitsnack ofta handlar om:
att trycka ner andra för att komma upp själv.
Eller?

Nä idag är jag trött, ska ta filten, boken och katterna och fördriva några timmar i Camilla Läckbergs värld nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback