Hemma efter en lång dag

Den här dagen har varit lång.
Vaknade vid sex.
Möte i Luleå.
Möte i Boden.
En lunchrast på 15 minuter.
Jobb till efter 18:00.
Det var en tung dag idag.
Ett avsked jag var tvungen ta som var otroligt smärtsamt och känslofyllt.
Men det är inte för evigt.
Jag får hälsa på.
Men det är jobbigt att ha folk så långt borta som man vant sig vid att ha så nära.
Och vissa människor kommer en verkligen in på livet.
Såna människor är fina.

Jag har funderat på det där med människor som kommer nära.

Jag har rätt svårt att lita på människor så det är inte allt för många som kommer så nära.
Men de som gör det värnar jag om till 110%.

Dock så jobbar jag på att inte ha så svårt att lita på människor.
Men det är svårt när man gång på gång blir sviken och kanske framförallt besviken.

Ni vet när en människa man trott man står nära bara från en dag till en annan vänder till iskall och uteslutande.
Finns det något som gör ondare än det?

Fast jag har (till min egen förvåning) blivit bättre på att inte ta en massa skit.
Beter sig folk märkligt utan anledning och inte kan förklara vad det är när man konfronterar dem så ödslar jag inte energi på det heller.
Förutom när det gäller vissa.
För vissa kan ju faktiskt bete sig så utan att veta om det.
Människor som mår psykiskt dåligt har jag ett väldigt tålamod med.
Jag vet hur det är att må dåligt och inte vara medveten om sitt eget beteende.
Men det är olika från person till person.
Så rörigt det blev, låter som att jag är dubbelmoralen själv, men det är inte riktigt så jag menar. Hoppas ni förstår!

Idag har jag en fruktansvärd saknad efter min bästa vän.
Vissa dagar känner jag bara för att ha henne nära och inte 130 mil bort.
Hon och jag är som ying och yang.
Med henne kan jag bara vara. Sådana vänner växer inte på träd.
Det är så otroligt kravlöst och jag mår så bra med henne.
Men man får göra det bästa av situationen.
Att tänka på henne hjälper mig mycket med.
Men dagar som den här hade jag behövt henne.

Jag som skulle sitta med min tenta hela kvällen.
Än har jag inte ens öppnat den.
Men är ju i och för sig ganska mycket kväll kvar än.
Jag har tänkt på en sak.
När man pluggar så blir man himla påhittig när det gäller att uppfinna pauser!
Det här är ett urval av dem jag brukar ägna mig åt:
* Städpaus
* Diskpaus
* Kaffepaus
* Paus för att gå och handla
* Telefonpaus
* Bloggpaus (tidigare läsande nu också skrivande)
* Mailpaus
* Kattpaus (leka och mysa lite ni vet)

Ja som sagt.. ett urval. Helt galet vad man kan hitta på mycket bra grejer när man egentligen ska göra något annat. Dock så löser det sig alltid i slutändan. Jag är rätt tjurig när det gäller.

Men nu ska jag nog sätta mig med den en stund tror jag.
I alla fall lite, så att jag i alla fall börjat innan jag tar första pausen.


Kommentarer
Postat av: sandra

Hej :-) Tycker du är världens finaste tjej Sara ska du veta, och den människan du nämner i din blogg som har valt att vända ryggen till dig, vet innerst inne att dom går miste om en underbar vän, en lojal, och ärlig vän, som finns där i vått och torrt. Det betyder oerhört mycket för mej den där ggn du tog dej ann och lyssnade när det var kämpigt i mitt liv... Höj huvudet, du är så bra så bra..Och du kan verkligen sprida glädje i andras liv!
Det är underbart att ha sån studiemotivation som jag har, vad härligt att höra att du också har det. Går du sista året nu eller? :) Har du några planer på vad du kommer vilja arbeta med när du är färdig med din utbildning?
Kramis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback