Klaaaar!

Förstår ni?
Jag har idag skrivit klart min tenta i genusvetenskap som inte ska vara klar förrän (hör och häpna!) torsdag.
Och jag är klar idag.
Det känns så otroligt skönt.
Kanske i och för sig kan bero på att jag trott att det är onsdag idag.
Förvirrat kanske, men den här gången var det bara bra ju!
Nu belönar jag mig själv med att blogga, dricka kaffe och lyssna på Winnerbäck.

Har jobbat idag.
Sen varit på stan en sväng.
Handlat lite mat.
Eller ganska mycket.
Svängde förbi min frissa på vägen hem och köpte lite hårprodukter.
Såg nog ut som någon annan packåsna med mina två matpåsar, handväskan, tygpåsen med alla jobbpapper och cykellåset i famnen.
Men det är så det kan bli ibland
Grejen är ju att jag cyklar...
och själva cyklandet går ju bra, dock är det rätt knepigt när man måste stanna med den där packningen.
Nåja, jag kom hem i en bit i alla fall :)

Idag har jag en hemsk längtan efter min "lillasyster".
Duktiga tjejen har 16 år gammal flyttat ensam till Göteborg för att plugga.
Det är beundransvärt.
Så modigt.
Bestämmer hon sig för att ta över världen kommer hon göra det.
Hon är fantastisk på alla sätt.
Har varit med om så mycket elände och gått starkare ur det.
Och hon har ett så stort hjärta.
Fantastiskt människa med andra ord och idag saknar jag henne mer än vanligt!

Kan inte släppa att det bara är tisdag idag.
Det betyder ju faktiskt att jag är LEDIG imorgon.
Fantastiskt.
Vad gör man när man är ledig?
På eftermiddagen ska jag i alla fall träna feministiskt självförsvar med en av de tuffaste tjejerna jag vet, jag längtar!
Och på dagen ska jag i och för sig till Luleå för att göra en intervju.
Men annars är jag ledig.
Fast en sådan dag känns faktiskt helt ledig för mig.
Tror jag ska vara pluggfri imorgon faktiskt.
Samla lite krafter istället, det skulle vara nyttigt.

Om någon är intresserad av min skola så pluggar jag just nu genusvetenskap och rättspsykologi, hur kul som helst! Riktigt intressanta kurser är det, och nyttiga. Mycket man har använding av.

Nä, kanske man skulle ta och avrunda här och kika på vem som åker ut ur idol.
Jag brukar inte se sådana program, men kan inte låta bli att tycka det är lite spännande med utslagningarna :)
Jag hejar i alla fall på Amanda (tror jag hon heter?). Hon är cool och pretty much fuck-the-mainstream och sånt gillas :)

Nåja, blir nog lite tv nu sedan ska jag lägga mig och läsa.
Kan tipsa om dn boken, är bara ca 50 sidor in i boken men den verkar jättebra!
"Hatet" av Anders Nyqvist.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback