Vem fan är kassan?

Jag har för över ett år sedan bytt från ett telefonbolag till mitt nuvarande och första månaden efter övergången har jag betalat dubbelt, dvs till båda bolagen. Så detta gamla telefonbolag är skyldiga mig 582 kronor.
Jag har ringt om det i över ett år, säkert tio gånger eller mer och de har varje gång sagt "vi ska kolla upp det och så meddelar vi dig så fort vi vet något".
Nu mailade jag dem och fick till svar:
"Jag skickar över det till kassan för kontroll och återkommer så fort jag vet något".

Ehh jaha..
Jag svarade:
"Ärligt talat så lugnar det inte mig det minsta att det nu är skickat till kassan. Det har varit där rätt många gånger vid det här laget så det ger mig inga större förhoppningar. Men visst... hör av dig du!"

Och svaret:
"Jag ber om ursäkt att det dröjt. Men jag hoppas jag får ett svar från kassan snart så jag kan meddela dig".

Så min stora fundering nu är... vem fan är de där som sitter i kassan? Varför skickas man inte dit med en gång då så får man prata med dem och få ett svar på en gång. Det här är ju vansinne! Eller finns "kassan" ens? Eller är det bara en bra undanflykt för att slippa kunderna.
Jag blir så förbannad!
Jag ger dem en vecka sedan blir det konsumentombudsmannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback