In the rain

Igår lät jag bli att handla för att det regnade heeeela långa dagen.
Jag tänkte att jag skulle göra det idag istället.
Dessvärre var vädret detsamma idag som igår.
Men vad tusan!
Jag tog paraflaxet och begav mig mot affären.
Och det var faktiska ganska skönt.
Det är ju otroligt skön luft när det regnar.

Dock så hade jag inte varit lika positiv om det hade varit så att jag skulle till jobbet eller liknande.
Nu spelade ju inte blöta sockar, sjöblöta skor och fuktiga byxben någon roll.
Nu kunde jag ju bara gå hem och direkt hoppa i torra och varma kläder.
Det gäller att ha perspektiv på tillvaron så att säga.

Nåväl, nu ska jag få i mig någon lunch.
För den lediga tiden jag har innan skolan börjar kämpar jag hårt för sunda dagsrutiner.
Det vill säga äta ordentlig mat tre gånger om dagen samt mellanmål.
Istället för sommarens kost som bestod av frukost/lunch och sen middag.
Alternativt frukost/lunch/middag i ett och en massa glass och godis utöver det.
Nä, nu ska det byggas upp rutiner.
Vi får se hur det går.

Har till och med köpt vitaminer på affären.
Och ja, även jag inser att det är jävligt overkill för att vara mig.
Men vi ger det en vecka så får vi se hur många gånger jag kommit ihåg att ta dem helt enkelt!



P.S. Syster, är du med nöjd med uppdateringarna nu? :) D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback