Jag är hopplös!

Idag när jag var ute och gick så kom jag på att det skulle vara gott med korv stroganoff till middag idag.
(ja, många bekymmer löses under en promenad)
Sagt och gjort, när jag kom hem tog jag fram korv från frysen så att den skulle tina.
När jag sedan stod och lagade maten så insåg jag att jag inte alls var sugen på det.
Såå.. nu har jag fyra matlådor korv stroganoff som står och svalnar i väntan på att läggas i frysen.
Hur som helst så kändes det ganska hemma-fruigt att redan på fredagen ordnat lite matlådor till kommande vecka.
En helt ny känsla för mig kan jag säga.

Oh well, annars har dagen bestått av lite småstädande och pysslande här hemma.
Mamma har också varit och hälsat på.
Med sig hade hon två böcker jag beställt från de bokklubb hon är med i.
Kvällen är med andra ord räddad.
Ska snart bege mig till affären och köpa något gott till ikväll, det är ju fredag goddamit :)

Imorgon ska jag på skördemarknaden och representera två föreningar/organisationer.
Ja inte samtidigt då såklart, men i två skift so to speak.
Efter det väntar middag på western farm.
På söndag blir det mest troligt skördemarknad med ytterligare en förening.
På söndag ska mamma också bjuda på en sjukt god paj med västerbottensost.
Med andra ord en riktigt bra helg som väntar :)

Nu ska jag räkna lite på kommande månads budget innan jag knallar till affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback