Rutiner, rutiner

Katterna och jag har onekligen utvecklat mycket exakta morgonrutiner.
Helt oväntat dessutom.
Klockan ringer vid halv åtta.
Vi kliver upp.
Tjejkatten skriker om nytt vatten så jag ger henne det innan jag sätter igång kaffet.
När kaffet är igång öppnar jag balkongen och katterna går ut.
De dricker lite vatten och studerar grannskapet.
Kaffet blir klart så jag dricker kaffe och läser tidningen.
Ungefär i samma sekund som jag är klar med detta kommer katterna in.
Jag fixar frukost.
Den maskulina versionen av katt vill diska av smörkniven.
Tjejkatten sitter och väntar tills filtallriken är tom, hon diskar sedan denna.
Jag sätter mig vid datorn en stund och katterna går och lägger sig.

Det är såhär det ser ut varje morgon. Dock så ringer givetvis klockan vid olika tider beroende på den aktuella dagens schema.

Efter en sådan start på morgonen har man lite energi. Idag har jag varit och tränat samt varit till affären och pantat flaskor. Nu är det snart dags för dusch, fix och lunch. Och i afton arbete.

Igår när dagen oväntat avslutades med ett städryck var katterna dock inte med på noterna.
Eventuellt kan det bero på avsaknaden om förvarning gällande detta oväntade energiryck.
Så igårkväll såg de ut som följer:

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Hehe vad roligt med katterna, det är ju som bebisar :) med egna rutiner! Är det många som fortsätter med d-nivån då från klassen? Jag har sökt D-nivån jag med, men tror inte att jag kommer läsa den eftersom det verkar lösa sig med jobb nu och jag är sååå sugen på mer pengar i plånboken! Hur är det med kärleken då? :) Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback