Sista veckan nu

Nu ska jag snart iväg på sista arbetsveckans första dag.
Det känns.. sådär.
Såklart känns det skönt att vara ledig lite innan skolan börjar.
Samtidigt som det känns tråkigt att sluta jobba, det är trots allt ett jobb jag trivs bra med.

Annars så har jag idag blivit ett år äldre.
Det känns... precis som igår, förra veckan eller förra månaden.
Med andra ord så känns det inget särskilt alls.
Det där med födelsedagar är inte så speciellt längre.
På förmiddagen har jag sysselsatt mig med ett gympass, tv-tittande och tidningsläsande.
Jag har också satt upp lite tavlor jag fick i present av mamma igår.

Eftersom att det inte varit en så händelserik dag så har jag dessvärre inte så mycket att skriva om.
Men jag tänkte bjuda på ännu en anekdot a'la världens coolaste brorsdotter.
Jag - Jag måste nog börja åka nu så jag hinner handla innan affären stänger
My - men du kan ju äta på ditt jobb, på jobb finns det alltid mat
Jag - men på polisstationen finns det mest bara kaffe och det blir man ju inte så mätt av
My - jobbar du på polisstationen?!
Jag - Ja
My - brukar du åka på uppdrag och sånt då?
Jag - nä, jag svarar i telefonen
My - är det för att du är så himla lat som du bara sitter kvar och pratar i telefonen?
Jag - ehh.. nja. Om någon ringer och säger att de behöver hjälp så kan jag ju ringa och säga det så att en polisbil kan åka dit
My - hmm... (en stunds tystnad) Men då är det ju ganska bra att du sitter kvar och svarar i telefonen. För då hjälper du ju polisen.
Jag - ja, så kan man säga...

(och givetvis lyckades hon övertala mig att stanna hela kvällen, även efter affärernas stängning).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback