Multitasking, survivors och fullständig förvirring

Känslan är ganska plågande.
Ni vet, det där med att man går in i ett rum och tänker "vad skulle jag göra här?".
Man släpper sedan tanken och fullföljer nästa idé, går in i nästa rum och tänker "vad var det jag skulle hämta?".
Jag tror det kan klassificeras som att man är off, mycket tankspridd eller helt enkelt jävligt trött.
Jag är inte riktigt säker på vad som passar bäst in på mig men riktigt med är jag i alla fall inte.
Men imorgon, då jävlar är det sovmorgon!

Har läst hälften av veckans rättspsykologi också.
Det handlar om sexualbrott och det var ett så bra resonemang i boken att jag blev alldeles lycklig.
I ett långt avsnitt diskuterade man om personer utsatta för sexualbrott verkligen ska kallas offer och slutsatsen i boken är att de inte ska det. Och jag tycker det var så bra, så klockrent och jag håller med till fullo. Hade någon muntligt föredragit resonemanget hade det tamejfan kunnat avslutas med att samtliga åhörare rest sig upp och samstämmigt utbrustit i ett "Hallelulja!". Njae.. det var överdrivet kanske, men ändå! Ni fattar grejen det var så JÄVLA bra helt enkelt!
Vad de menar att personerna ska kalla istället för offer?
Survivors - som sagt, klockrent! Jag ansluter mig tveklöst till dessa argument!
Dock tror jag inte jag ska dra igång denna diskussion här och nu, av erfarenhet vet jag att det inte intresserar många lika mycket som det intresserar mig. Frågan är om det överhuvudtaget är många fler än jag som reflekterar över sådana här saker klockan 06:04 på morgonen... Nåväl, ett längre utlägg om detta kommer att komma, var så säker!

Nä, nu ska jag fixa att få iväg några mail för att sedan äta frukost och efter det gå till jobbet.
Dagen kommer förmodligen se ut något sånt här:
7:15-15:15 Jobb
15:30 - 17:00 Plugg
17:00-17:10 Middag
17:10-18:20 Plugg
18:30-21:00 Filmkväll med finaste, finaste tjejerna
21:00-22:00 "Oskyldigt dömd"
22:00 -  SOVA!

Planen kan förmodligen spricka på vägen, det ä lite så det brukar bli.
Men det är ju då det är tur att man är, som de säger, flexibel.
För det måste man nog ändå säga att jag är, flexibel och en jävel på att multitaska. Hur fan ska man annars hinna?

Som under en föreläsning på skolan:
Föreläsare - En arbetsskada jag fått är att jag alltid gör två saker samtidigt. Ska man se på TV kan man väl lika gärna måla hallen samtidigt?
Klasskamrat - Sara, det är du om fem år!


God morgon på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback