Allergi

Jag har utvecklat en stark allergi.
Mot gnälliga människor.
För mycket umgänge med sådana ger kraftigt illamående och ondsinta utslag.
Mycket, mycket besvärligt.
Jag menar, vad fan är problemet?
Igår hade vi lektion kombinerat med redovisning så det var liksom en diskussion plus att läraren gick igenom lite grejer också.
Och ungefär 2/3 av klassen var inte där.
För att det är "så mycket annat" som de säger.
Jag blir så förbannad! Vi har ETT litet paper att skriva, som ska vara inne den 18e och ett pm till c-uppsats som ska vara inne den 15e.
Till råga på allt så var vi lektionsfria hela förra veckan och hade skola två dagar den här veckan.
Och man säger att man inte kan komma för att det är så mycket annat.
Det är fantastiskt tycker jag!
Vi läser för fan heltid. Vet folk överhuvudtaget vad det är?
Dessutom sa våran lärare igår "jag kanske måste gå igenom den här föreläsningen en gång till eftersom att vi är så få nu".
Så fan heller!
Klarar man inte av att masa sig till en lektion (som dessutom börjar 13:00) så får man skylla sig själv!

Och gnället sedan..
Att sitta och gnälla över hur mycket det är hela tiden.
Människor som endast har skolan att satsa på, inget extrajobb eller lknande.
Människor som dessutom (antar jag i alla fall!) frivilligt har valt att börja gå skola.
Vad väntar man sig?
Att plocka ut pengar från csn och sitta hemma och småbläddra i någon bok och kanske komma till skolan någon dag i veckan för någon lättsam uppgift.
Goddamit..

Själv så läser jag heltid.
Läser halvtid på ett annat universitet.
Är projektledare i rädda barnen.
Är ordförande i våran jour.
Är politiskt engagerad.
Tidigare jobbade jag också halvtid utanpå detta.
Då hade jag kunnat gnälla.
Varje dag hade jag kunnat gnälla,
Men varför det?
Ingen har tvingat mig till någonting.
Jag har själv satt mig i situationen.
Då fixar man det.
Eller så slutar man med något.
Det är inte så mycket svårare än så.
Inte enligt mg i alla fall.

Vissa gånger kan jag förstå gamlingarna som säger att ungdomarna är så slöa.
Jag är nog ganska mycket tant i alla fall.
Men låt gå för det.
Vissa saker kan jag bara inte låta bli att störa mig på.
Som sagt, gnället ger mig allergiska reaktioner.
Och med tanke på mitt eget gnäll i detta inlägg så ska jag omedelbart gå och smörja in utslagen.
Efter detta ta en snus och mera kaffe och lugna nerverna lite.

God morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback