Är det inte märkligt..

Vissa människor beter sig verkligen konstigt!
Är det inte märkligt att man på ett visst ställe här i stan behandlar folk så otroligt olika beroende på chefens frånvaro eller närvaro.
Eftersom att jag bekant är så jävla politiskt korrekt så tänker jag givetvis inte hänga ut någon/några.
Men en bit information måste ni få för att fatta grejen.
Här kommer det:
Stället har en reception.

Hur som haver, när jag kommer dit och chefen inte är i närheten av receptionen så bemöts jag av tystnad. Eller knappret från datorn. Eller skrattet när de anställda pratar med varandra. Eller så möte jag helt enkelt av en ryggtavla som står vänd från ingången.

Om det däremot är så att chefen är i området kring receptionen så bemöts jag av ett glatt "Nämen hej!" och ett lika glatt "hej då!" när jag går därifrån. Ibland händer det till och med att någon dristar sig till att fråga något om mitt jobb eller liknande.
Men som sagt, bara i chefens närvaro.

Jag tycker det här är så jävla lågt.
Det kanske inte är helt fel med McDonalds koncept om bestämda repliker ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback