Bokklubbs-lurendrejeri!

Jag är med i en bokklubb.
Som jag nu ska gå ur.
Av den enkla anledningen att jag har eller har läst ca 80% av böckerna de har i sin lilla katalog (läs häfte) de skickar ut till mig varje månad.
Det är i övrigt en bra och billig bokklubb.
Hur som helst, detta urträde verkar lika svårt som att ta sig ut ur kumla-fängelset.
Det vill säga, svårt men inte omöjligt.
För det första måste man gå ur ett visst antal veckor innan nästa period börjar (man betalar tre månader åt gången varje gång).
Och för det andra så måste man skicka in sin anmälan om urträde med vanliga posten.
Inte mail, trots att man kan göra alla andra korrigeringar gällande sitt abonnemang på nätet.
Och man får inte skicka brev, bara vykort.
Alltså:
Det är svårt och krångligt.
Det kostar pengar i form av vykort och frimärke.
Antagligen för att man inte ska kunna skicka ett ofrankerat brev utan avsändare som de får i alla fall.
Jag blir så upprörd av sånt här.
Men antagligen har de kvar en hel drös abonnenter likt mig själv.
Som är med bara för att det är för jobbigt att skicka in detta satans vykort.
Men idag mina vänner ska jag skriva dem ett prydligt vykort som jag fått gratis från nånstans och klistra på ett frimärke och skicka in det.
Samt memorera dessa fåniga regler för att trycka upp dem under näsan på dem när de behagar ringa för att värva tillbaka mig.
Så som de alltid gör.
Ni vet, man går ur.
Det går några veckor.
De ringer eller skickar ett brev med de klyschiga orden "vi saknar dig" eller "vi ser att du tidigare varit kund hos oss.." osv.
Det här är nog enda gången jag längtar efter att det ska ringa telefonförsäljare.
För nu ska de få sig!

Och det första jag ska göra när urträdet är klart är att återgå till Galago.
Den bästa av bokklubbar!

Eftersom att jag är så politiskt korrekt så hänger jag givetvis inte ut den dåliga bokklubbens namn, bara mina arga åsikter om dem.
Fint va?
Galago däremot förtjänar all uppmärksamhet.
Kolla in hos dem vettja:

www.galago.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback