De stora och de små

Alla de stora bloggarna skriver saker som:
"nu tar jag helgledigt"
"bloggen kommer tillbaka på måndag"
Och såna saker.

Vi små, menlösa bloggare vi behöver inte göra så.
Eller, om vi gjorde så skulle det verka rätt fånigt.
Vem bryr sig liksom?
Det gäller att ha självinsikt!

Hur som helst.
Jag har helt enkelt inte bloggat för att jag inte haft lust.
Ibland så ids man inte.
Och återigen, vem bryr sig?
Det finns en liten skara närmast sörjande men de överlever.
Och de uppdateras en del på andra sätt.

Idag är det som bekant söndag.
Söndagen kommer bestå av en liten utflykt följt av en massa pluggande.
Så spännande är det.
Kanske inte så stor förlust att jag inte bloggar hysterisk mycket när jag tänker efter...

Ett kort inlägg om gårdagen.
Var på en liten shoppingtur med mamma. typiskt scenario när mamma och jag gör något tillsammans:
Mamma - jag skulle ju hitta en hallmatta men jag hittar ingen. Men den här är fin, fast den passar ju inte hos mig.
Sara - den skulle ju passa hos mig!
Mamma - ja jag tänkte det också, så jag lade en åt sidan här åt dig.
Sara - men jag har ju inga pengar..
Mamma - men den är billig. (paus) Den skulle verkligen passa i din hall.

Summa sumarum = jag köpte den.
Tanken var att jag bara skulle köpa sådana saker som man måste ha. Ni vet: tandkräm, duschcreme, tvättmedel och sådana saker.
Det köpte jag..
Plus en matta, gardiner, klistermärken, godis mm.
Det är hopplöst! Mamma och jag, underbart men kostsamt.

En annan rolig grej är att pappa och jag ska leka roomservice i min hall inom kort.
Det kommer bli så fint and  can't wait!

Well well.. nu är det kanske dags att hoppa i kläderna!
Bye!

Kommentarer
Postat av: ANNA

Ja, jag undrar också vad som vart hela grejen med den.. Det var väl ändå ingen som visste vem nån var? Jag läste om mig själv där men det var ju old news så vem bryr sig.
Handen på hjärtat så hatar jag faan Boden - alla lever genom andra. Jisses...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback