Förutseende var ordet

Nu har dagen startat.
Jag känner mig uppdaterad efter läsandet av de två tidningarna.
Jag känner mig uppladdad efter sömnen.
Jag känner mig speedad av kaffet.
Jag känner mig lugn av den avslappnade takten.

Jag har kokat ris.
Ja,för det verkar som en vettig grej att pyssla med 7:00 på morgonen.
Men det kommer göra min lunch extremt snabblagad.
Bara att kasta några fiskpinnar i stekpannan ett par minuter och det är kirrat.
Eller ännu bättre, göra fiskpinnarna i ugnen medan jag duschar. Det vore extremt tidssparande.
Voj voj vilken tidsfascist jag är.
Eller så bara extremt förutseende.

Försöker ringa till mamma men det är bara upptaget.
Vem kan man möjligen prata med den här tiden på morgonen?
Vem är ens vaken nu?

Nåväl, nu ska jag släpa mig till gymmet.
För jag inser att jag kommer vara för trött för det efter skolan.
Förutseende var ordet, oh yes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback