Ikea i mitt hjärta!

Update från dagen.
Jag kan ju säga att mantrat från morgonen gick.. sådär.

Har sett när jag snokat runt på bloggar att det verkar vara lite inne att lägga upp sina inköp på bloggen så jag tänkte: "what a hell!" så här kommer dem:


Morgonrock, njuta, i mycket diskret färg. 99:- med ikea family, 319:- ordinarie pris. Och ja, givetvis har jag ikea family-kort. (och ikea handla-kort, vad som är skillnaden vet jag dock inte)
Mamma - den finns i svart/vit också
Jag - jaha?
Mamma - ja, det står det här
Jag - vad menar du med det?
Mamma - nä, inget.. ta den där du..


Hyllplan, ljusdal, 89:- med konsoller, stilig 39:-/styck.
På ikea:
Jag - min pappa ska sätta upp det till mig
Pappa - jaha, har du pratat med honom om det?


Grytlappar 29:-, grythandske 29:-, kökshanddukar 29:- och förkläde 59:- (allt från serien Lisbet) i kitchig lila färg som passar mina lila köksgardiner, jag är så stilren ;)
Mamma - när ska du ha förkläde?
Jag - ja..när jag bakar och sånt..
Mamma - när ska du ha förkläde sa du?


Bra-att-ha-grejer så som halogenlampor till min sänglampa 49:-, batterier till min diktafon 17:- och slangar att gömma sladdar i, rabalder 39:-.
(katten är ingen ikea-produkt utan min sedan tidigare, egen uppfödning).


Kuddöverrdag, Ritva. 49:-/styck. Vita, diskreta och mycket tidslösa.


Mjukdjur, barnslig 5:-/styck som försoningspresent till katterna för en dags frånvaro. (Dock så var prislapparna och påsen de kom i betydligt mer spännande än leksakerna i sig)


Laptopstöd med praktiskt fack för mobiltelefon på sidan, 149:-.


Ljuslyktor, hej 2:-/st samt värmeljus, tindra, med blomdoft (lila och fina, tänkte göra vardagsrummet lte vårigt) 29:-.


Fotsalt, njuta, 29:- (också ikea family-rabatt men jag är osäker på summan) och plåster, patrull 25:- (även dem med okänd ikea family-rabatt).


Matta, karby, 149:-.


Påsklämmor, bevara 19:-



Också ett inlöp från alko i Finland (aka "ikea östra"). Likör med smak av nöt och nougat.
Pappa - vad har du köpt?
Jag - sån här (visar)
Pappa - åh fy fan (rynkar på näsan och går iväg med sina vodkaflaskor)

(även denna katt är min sedan tidigare, inköpt från sopranos i Söderhamn till ett pris av 5000 pix)


Summering:
Det jag egentligen behövde var..
Ehh..
Påsklämmorna?
Nä till mitt försvar säger jag mattan! Jag och mamma har faktiskt länge pratat om att jag "behöver en ny matta till köket" så den var bra.
Och hey! 149:-, det är ju ett kap!
Så det så.

För övrigt så var detta med att lägga upp bilder på allt ett projekt.
Det blir ingen vanlig företeelse.
Just so you know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback