Moroten

Det är helt enkelt ledigheten som är min morot.
Att bara få en dag, jag kräver bara en dag, som är helt oplanerad.
Det är det jag jobbar mot nu.
En uppsats, ett pm och en psykologiupgift som ska vara inne imorgon. Jag siktar på att få in alla grejer idag för att sedan kunna vara ledig under helgen.
Och då menar jag ledig på det viset som är ytterst ovanligt i min värld.
Ledig på det sättet att jag inte behöver ställa någon klocka.
Inte behöver passa några tider.
Och framförallt, att jag inte vet kvällen innan exakt vad dagen efter kommer bestå av.
Känns som att det skulle vara skönt med lite ledighet innan c-uppsatsskrivandet kommer igång på allvar.

Nu ska jag skriva på psykologiuppgiften och sedan kommer mamma hit med fika.
Vi firar ju katten idag vet ni!
Hon har fått grädde på morgonen och efter det har hon bara sovit.
Det är riktig partystämning här hemma, tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback