Paus.. igen!

Jag vet inte vilken paus i ordningen detta är..
Men det är nog så jag funkar när motivationen är borta.
Det hindrar mig från att lägga ner allt och lägga mig och sova bort eländet är den satans tjurskallen jag försetts med.
Den som säger:
"klarar du inget mer?"
"vad vek du är!"
"bättre kan du!"
"vet du hur mycket du har att göra imorgon om du inte gör det här idag?"

Röster i huvudet anses av många som något dåligt.
Utan mina röster i huvudet hade jag bara varit en slacker.
Så jag kan nog inte säga att de är dåliga.

Det är bara synd att min kreativitet inte riktar sig mot skolan som den borde utan mer mot potentiella ursäkter för paus:
* kaffe (många gånger på en dag..)
* kolla mailen
* duscha
* boka tvättid
* städa lite
* diska
* gå och handla
* fixa fika (givetvis baaara för att ge hjärnan energi, sure!)
* rensa kattlådan
* gå till mamma för att fråga något "nödvändigt"
* ringa någon av samma anledning som besöket hos mamma
* läsa tidningen en andra gång

Det är grejen, allt som är vettigt eller nyttigt är godtagbara ursäkter för en paus, för då gör man ändå något viktigt.

Nu är nog dock denna paus dessvärre slut.. back to the books!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback