Veckorytm

Jag stod och plattade håret när jag funderade på det här med veckorytm.
Alltså: när man är trött så har man ursäkter till att vara trött alla dagar, kolla på det här:
Måndag - första dagen efter helgen
Tisdag - bara en allmänt grå och tråkig dag
Onsdag - mitt i veckan, mycket gjort men mycket kvar. Det känns liksom tröstlöst och tråkigt.
Torsdag - nästan helg, tröttheten börjar kräva helg.
Fredag - veckans sista dag, svårt att fokusera tankarna. Kroppen är sliten.
Lördag - veckans första sovmorgon. Man är trött efter veckan och känner verkligen det nu när man hinner känna efter.
Söndag - en slö dag, man blir trött av att tänka på att det snart är en ny vecka.

Nu när jag skrivit ner det här så kom jag att tänka på en kompis till mig som tänker lite i samma banor. Hans veckorytm gäller dock inte sömn utan mat. Han är en sådan kille som tränar seriös styrekträning och deffar och har sig. Hur som helst, såhär förklarade han vecko-disciplinen gällande mat för honom:
Måndag - man är slö efter helgen och orkar inte äta ordentligt.
Tisdag - eftersom att man misslyckades redan på måndagen så kan man ju äta snabbmat idag med.
Onsdag - lill-lördag, man käkar lite godis och dricker cola.
Torsdag - det är ju nästan helg så man kan ju äta hamburgare eller nåt.
Fredag - det är helg och man vill festa till lite med pizza.
Lördag - man går på fest och dricker öl och äter chips.
Söndag - man är bakis och äter skrovmål. Tänker att "nästa vecka så styr jag upp det här"

Behöver jag säga att vi känt varandra sedan födseln?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback