Chock-start

Klockan ringde 07:00.
Jag klev upp (läs snubblade ur sängen och gick in i dörrkarmen) och stängde av klockan som jag strategiskt lagt i hallen för att försvåra all eventuell snoozning.
Gick in i hallen, gjorde i ordning kaffe med ögonen stängda.
I väntan på kaffet tillbaka till sovrummet för att hämta lite kläder, pyjamasen var way too cold.
Möts av två extremt förvirrade katter.
Försöker förklara för dem att "mamma måste ställa om dygnet och sådär nu ni vet".
Den ena kryper in under täcket.
Den andra börjar spinna och följer efter mig precis överallt.
Kaffet blir klart.
Jag dricker kaffe.
Äter frukost.
Läser tidningarna.
Och sen, hör och häpna, svidar jag om och pallrar mig till gymmet.
Så nu sitter jag här och har precis duschat.
Fördriver lite tid fram tills jag kan äta lunch och sedan iväg till skolan.
Det känns som en bra start på dagen.

Hur är eran måndag?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

stenhårt! jag började 10 men var också tuff och gick upp tidigt. Labbade och skrev rapport som tog hela kvällen. Nu snart dags att snubbla ner i sängen och somna.
Du är cool!

2008-01-21 @ 19:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback