Hemmadag

Det börjar arta sig.
Allt som ska läsas är läst.
Det som ska skrivas kommer hinna skrivas med goda marginaler för att även hinna med soff-slappande och tidigt sänggående.
Imorgon blir en flängig dag, därför känns det extra skönt att jag idag endast hängt här hemma.
Pluggat och varit effektiv.
Innan skrivandet ska jag nu ta en dusch.
Övrig kroppsvård jag unnat mig idag är tandborstning och en outfit bestående av mjukisbyxor, t-shirt, tjocksockar och glasögon.
Tänkte därför att det kanske kunde vara skönt att i alla fall kunna klia sig i huvudet utan att bli helt flottig om fingrarna.

Förresten!
Är det ett tydligt tecken på fattigdom när man får klösa bort lacket från naglarna i brist på nagellacksremover?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback