så jävla efter

Det går segt idag.
Riktigt segt.
Men har haft en mysig lunch med finaste Frida på stan.
Ätit.
Surrat.
Kikat lite i affärer.
Det var jätteroligt och längesen.
Ska inom kort träffa henne igen för jag mår så bra med henne.

Idag har jag köpt leggings.
Resten av världen har använt det jättelänge.
Men inte jag.
Jag har inte gillat det.
Inte tyckt att det varit fint.
Men nu har jag ändrat mig.
Fint och skönt under en fin tunika.
Så nu har jag handlat det.
Men jag är alltid lite efter när det gäller.. allt.
Osökt kommer jag att tänka på "fucking Åmål":

"när nåning blir inne här så är det redan ute i resten av världen. Vi är så jävla efter här!"


Så det är jag och Åmål.
Vi är ute tillsammans.
Jag är så med allt, hopplöst!

För några somrar sedan - piratbyxor.
Jag - "nä det ser så fult ut, som att man väntar högvatten"
Nu - jag har ett X antal.

För någon höst sedan - stävlar utanpå jeansen.
Jag - "det ser ju bara konstigt ut!"
Nu - jag har det allt som oftast.

Så länge jag kan minnas - kjol.
Jag - "jag kan inte ha kjol! Det är inte fint på mig och jag tycker det är obekvämt och alla är så fula"
Nu - jag har kjol någon dag nästan varje vecka i alla fall.

Som ni kan se är det ingen idé att försöka styra upp nån modeblogg i alla fall.
Jag är för seg i tänket för det.
Det är för mycket processande.
Så när processandet är slut och jag gett med mig,
då har alla andra gått vidare.
Men jag...jag trivs i mina kläder.
För trots allt är det bekvämt (med viss reservation gällande kjolarna) och sånt gillar jag.
Moderiktigt eller ej.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har ocksp börjat älska leggings.
Du, jag och Åmål! så ska det vara

2008-01-25 @ 19:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback