Städ och fix

Jag städar, fixar och donar.
Har hållt på med det hela dagen.
Katternas sysselsättning är att gömma sig för dammsugaren så gott de bara kan.
Jag är less.
Och jag vill duscha.
Men jag tror jag ska följa planen som ser ut såhär:
1. Städa
2. Duscha
3. Gå till affären för att köpa snus och glass
4. Komma hem
5. Sätta mig i soffan, äta glass och se sex and the city

Det känns som en bra avrundning på dagen.
Imorgon börjar skolan, det känns faktiskt riktigt kul!

Därav städningen.
Jag har rensat papper.
Förberett scheman.
Och städar lägenheten.
Med andra ord gör jag allt för att när skolan börjar ska jag bara kunna ägna mig åt den.
Tanken är nämligen att inte öppna en endaste skolbok på helgerna utan försöka vara strukturerad på veckorna och vara ledig på helgerna, vad tror ni?

Jag tror jag behöver ett lycka till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback