the crazy online-lady

Personalen på affären här i min del av stan måste tro att jag är galen.
Alternativt en shopaholic.
Eller bådadera.
Men såhär är det, om man bor i Boden så har man inte mycket andra val än att handla en hel del online.
Och mycket saker är så mycket billigare där.
Skolböcker.
Filmer.
Kläder.
Färgpatroner.
Listan kan göras lång.

Summan av kardemumman är att jag beställer en hel del grejer online.
Vilket resultetar i en hel del springande till affären för att hämta mina saker.
Och det är ofta.
I snitt är det nog varje vecka.
Det är galet.
Den här veckan är extrem.

Igår hade jag fått en avi om stort brev.
Jag traskade dit med övertygelsen om att det som skulle finnas i paketet skulle vara en bok av Anthony Giddens.
När jag kommer dit är det ett mindre och tjockare paket.
Jag - vad är det här?
Kassörskan - är det inte ditt?
Jag - jo, men jag kommer inte ihåg att jag beställt något sånt här.
Kassörskan - (ler stort till svar)

Det var filmer jag förhandsbeställt innan jul.
Jag blev glad, och fick samtidigt glädja underbara systersonen eftersom att en av filmerna var till honom.

Idag på morgonen fick jag ett sms.
Ni vet ett sånt "ditt paket från ... finns nu att hämta..."
Jag gick dit.
Och ja, det var samma kassörska som igår.
Kassörskan - nämen hej igen!
Jag - ehh.. hej! Jag skulle hämta ett paket.
Kassörskan - ja, netonnet va?
Jag -  ehh.. ja. Jo, precis.

Och det värsta är att jag fått en leveransavisering om boken jag trodde jag skulle hämta igår.
Den finns att hämta idag efter 17:00.
Jag funderar allvarligt på att låta den ligga där och vila ett par dagar innan jag hämtar den...

Kommentarer
Postat av: Ingrid

det är väldigt lockande att skicka paket till dig bara för att mata personalens misstankar om dig :)

2008-01-31 @ 09:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback