Tröttsamt..

För någon kväll sedan ringde det en telefonförsäljare till mig.
Och jag vet inte vad jag ska säga om henne..
Man kan väl säga att det finns telefonfrsäljare och telefonförsäljare.
Hon var inte jobbig på det sättet att hon skulle pracka på mig saker men hon var ju så förbannat klämkäck så man blev trött bara av att höra på henne.
Behöver jag säga att hon var Göteborgare?

Hon - jamen hallåååååå Sara! Hur står det till en underbar kväll som denna?
Jag - hej,det är bra.
Hon - gött å höra du!
Jag - mm
Hon - jag ser att du är student, stämmer det?
Jag - aa
Hon - det är la fantastiskt! plugga och bli smartare och smartare för varje dag, inte illa du!
(här någonstans börjar jag på allvar fundera över vad fan människan vill)
Jag - jovisst, det är kul
Hon - du, jag har ett FANTASTISKT erbjudande till dig!!
Jag - aha?
(tänker här: no shit...)
Hon - ja det gäller en laptop du! En fantastiskt söt liten grej som kan bli din för bara 200 spänn i månaden och då ingår det MOBILT bredband. Det är la fantastiskt?!
Jag - mm låter ju fint men...
Hon - vet du hur mobilt bredband fungerar
Jag - ja
(tänker: jag är från Norrland, vi har el och sånt om du undrar...)
Hon - det vore la gött! Kan du ta laptopen under armen och gå till polarna och plugga. Gött va?!
Jag - fast jag behöver inget sånt.. och jag har redan en laptop
Hon - men vad fint! Är den gammal då? latopen alltså?
Jag - nja, nåt år. Men det funkar fint
Hon - ja men du då ska jag tacka för din tid. Tack så mycket för att jag fick prata med dig ett tag. Ha en fantastisk kväll och en underbar sommar och lycka till med studierna och ha det så gött!
Jag - visst, hej hej
Hon -  heeeej då Sara!

Shit.. jag kan nästan sätta min högra arm på att hon extraknäcker som aerobicsinstruktör eller liknande.

Kommentarer
Postat av: Krister S





Du är så härlig ängeln min:)

2008-07-26 @ 01:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback