Husgudar, matlådor och kvällsfunderingar

Det här med att jobba heltid är jävligt lönsamt har jag märkt.
Och då syftar jag inte på att få en heltidlön utan snarare på bristen av tid.
Man hinner ju aldrig göra av med några pengar, hur bra som helst!
Att sedan lunchen är jättekort och gör att man inte kan gå ut och äta lunch betyder ju också att det sparas pengar.
För hemma i köket fixas det matlådor.
Och tro det eller ej men 8 av 10 gånger är det vettig mat i plastlådorna med.
Det trodde jag aldrig om mig själv.
Men det måste erkännas att det inte några avancerade rätter, but still - det är mat.
Och med mat menar jag inte mackor, vilket tidigare varit min basföda under lång tid.
Men det där med taskig matlagning är inget jag lider av.
Majoriteten av husgudarna är trots allt feminister som lägger ner sin själ på att få kvinnor att förstå att det finns viktigare saker i livet.
Jag följer deras råd stenhårt!

I övrigt så funderar jag en del. Men på otroligt lättsamma saker som:
* shit vad jag börjar tidigt imorgon
* undra vad jag ska börja med för ny bok
* det vore gott med kaffe
* måste komma ihåg att ringa pappa imorgon

Ja ni fattar, inga livsavgörande saker som snurrar bakom pannbenet.

Dagens irritationsmoment:
Dryga och otrevliga människor som tycker de är så mycket bättre än andra.

Dagens positiva:
Glada och vänliga människor som kan ta sig tid för att säga något snällt till någon annan.

Och med det säger jag: Godnatt!


(P.S. Med taskig matlagning menar jag inte att maten nödvändigtvis måste bli äcklig utan snarare att jag är kass på att ta mig för att göra mat D.S.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback