Måndag? Onsdag?

Efter två dagars ledighet är det med viss förvirring jag idag vaknat till dagen som i mitt huvud är måndag.
Oh well, det är bara at försöka anpassa sig och komma in i onsdagsrytmen helt enkelt.
Dagen bjuder på åtta timmars arbete, två timmars hårvård och eventuellt någon kvällsaktivitet.
Vi får väl se var dagen slutar.
Läste en annons om kvällsöppna affärer och det i kombination med min nyinkomna lön känns som en win/win-situation.
En väska "behöver" inköpas.
Men vi får se var det slutar.
En sak i taget.

Gårdagen var trevlig på alla sätt.
Middag med min fina vän som numera också är gravid.
Jag är glad för hennes skull,hon kommer bli en fin mamma!
Och våran middag var mysig.
Mat på kina-restaurangen för att sedan korsa gatan och köpa oss kaffe och brownie.
Inte illa, en festlig tisdag!
Efter det träffade jag av en slump min underbara kurdiska vän på parkeringen.
Vi bestämde en dag att ses.
Fantastiskt vad man kan träffa folk när man har tid att gå utanför dörren, ska nog testa det oftare kanske.

Nä, nu är det dags för duschen och allt tidningsläsande.
Godmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback