Out of water

Idag hade några mätnings-snubbar stängt av vattnet i vårat hus.
I massor med timmar.
Jag testade kranarna och insåg att det kom ju vatten så jag tänkte att duschandet nog inte skulle vara något problem.
Men, tänkte genihjärnan i mitt huvud, det kan ju vara så att det bara finns vatten kvar i ledningarna.
Så, duschandet kändes lite osäkert.
Jag bestämde mig för att fixa det stegvis.
Jag började med håret.
Av den enkla anledningen att det svåraste med en dusch är trots allt att skölja ur balsam utan rinnande vatten. Så jag tänkte att det lagrade vattnet i kylen kunde kokas och användas till resten av kroppen om duschen skulle lägga av.
Sagt och gjort, jag stod böjd in i duchen.
Fixade håret.
Fick låsningar i ryggen.
Kramp i vaden.
Yrsel i huvudet när jag slutligen stod raklång igen.
Sedan ställde jag mig i duschen för att se om vattnet skulle räcka till den övriga tvagningen.
Och det gjorde det såklart.
Fuck a duck.
En dusch som normalt tar 3 minuter tog väl 15 idag.
Men vilket jävla snålande på vatten.
Jag kan nu titulera mig som en person som säkerligen skulle kunna duscha med endast tillgång till tre liter vatten.

(Ja, det är en klar överdrift men vad gör man inte för att få en sådan händelsespäckad text lite vassare?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback