Regn och regn

Det fullkomligen vräker ner ute.
Men jag är inte så himla brydd.
Jag tycker regn kan vara mysigt.
Om man inte behöver gå ut vill säga.
Men att höra smattret på fönsterblecket och ligga på sängen med en bok, det är bara mys tycker jag!

Dock så ska jag snart pallra mig ut.
En tripp till solariumet, sedan hem och laga lunch.
Ett möte klockan tre och en middag med en fin tjej efter det.
Inte en dag jag klagar på direkt.
Tidigare idag slogs jag av vilken lättnad det är att ha sommarlov.
Tänk att kunna gå på möten och liknande utan att känna någon stress över saker som måste pluggas när jag kommer hem.
Det är lycka.
Och ja, även fast jag jobbar så känns det som sommarlov.
Så mycket fritid helt enkelt, fantastiskt!

Nä, nu ska jag hoppa i några kläder, trotsa regnet och njuta av låtsassol ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback