Att vara ren för en dag

Min katt har blivit en ren för en dag.
Alla ni som liksom jag är uppvuxna i den norra delen av Sverige kommer förstå beskrivningen precis.
Ni vet, man kommer med bilen, det står ett gäng renar mitt på vägen och diskuterar livet.
Man tutar.
De tittar på en.
Man kör framåt.
De forstätter titta.
Helt plötsligt så får den ena en snilleblixt och säger:
"hörrni grabbar, kanske vi skulle flytta på oss".
Och sedan springer de.
Mitt på vägen.
Framför bilen.
Slänger då och då en blick bakåt för att konstatera att bilen är kvar.
Men springa av vägen? Nää.
De springer där mitt i vägen.
Som de dumma djur de är.

Exakt så beter sig min katt idag.
Jag städar som sagt och katten leker ren.
Jag kommer med dammsugaren, han springer precis framför dammsugarmunstycket hela tiden och skriker.
Jag skurar.
Han springer precis framför skurmoppen och skriker.

Kan han ha sett "mitt i naturen" utan min vetskap kanske?

Kommentarer
Postat av: Anna - från fästmö till fru

Exakt! Visst, det är ju helt öppet om att vi ska gifta oss och att vi försöker skaffa barn men de intima detaljerna i kring det känns bra att bara "domo det angår" kan läsa :) En bra funktion att skydda vissa inlägg faktiskt!

Hur är helgen hitills då?

Postat av: Anna - från fästmö till fru

Brukar ju vara så för "vanliga dödliga" att när helgen väl kommer är man så slutkörd. Jag är ju hemma hela dagarna så känner väl inte någon större skillnad - mer än att man inte KAN ringa viktiga samtal och ordna och dona. Helgen är enbart skön för att karln är hemma :)

Melodifestivalen är obligatorisk för mig - kan icket missa en minut! Jag kommer sitta nedanför tvn med stooora ögon och granska vartenda steg, haha. Och så ska jag äta en hel del.. det hör också helgen till ;)

2008-03-15 @ 16:15:33
URL: http://fruanna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback