en "härlig" morgon

Med håret i ett enda flottigt rufs, fötterna i tofflor, slitna mjukisbyxor och urtvättad t-shirt på kroppen, avskavt nagellack på fingrarna och svarta ringar under ögonen så känner jag mig riktigt på topp!
Eller så inte riktigt.
Men rösten i huvudet säger "tänk positivt, tänk positivt".
Många gånger vill jag döda den där rösten en gång för alla.
Men det finns liksom aldrig tid till det.

Gårdagen var sjukt hektiskt och otroligt lång.
Så lång att den kändes som en vecka.
I alla fall så kändes det som att den tog lika mycket energi som en hel vecka normalt gör.
Därav den muntra stämningen idag.
Jag är trött.
Så trött att jag är närmare medvetslös än vaken.
Men med lite kaffe så fixar det sig så jag funkar i alla fall.
Och ja, jag har tagit tillbaka mitt morgonkaffe!
Kritisera mig inte jag är på uselt humör.
Och till mitt försvar så börjas morgonen fortfarande med en satans smoothie.
Det enda positiva med det är väl att det är lite kul att leka med mixern.

Nä, nu lägger jag ner.
Nu sprack mitt munsår så det forsar blod.
(oh ja, klart det forsar, inga överdrivna fraser här inte).

Fy satan vad jag är positiv!
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback