Jag är född under fel decennium!

Det slog mig idag...
Jag skulle inte vara född under 80-talet, jag skulle ha fötts under 60-talet.
Vilket slöseri att låta mina systrar vara med om det decenniet.
De som inte alls bryr sig.
Det skulle ha varit jag.
Jag som vill kämpa.
Jag som älskar proggmusiken och politiken.

Systrarna - och jag kommer ihåg alla storblommiga sängkläder!
Jag - men politiken då, kampen, revolutionen, feminismen!
Systrarna - va?

Tänk att få debattera då!
Skriva i tidningar och inte massa jävla elektroniska forum på nätet.
Alla små, oberoende tidningar.
Tänk att få slänga sig med ord som proletariat och klasskamp.
Vilken dröm!
Jag vill också...
Jag hade också velat vara del av abortkampen.

Jag kommer för alltid avundas de som fick vara med.
Och alla starka kvinnor, jag blir alldeles varm av att tänka på det.
Jag är full av beundran!

Men själv får jag lyssna på min musik här i den skyddade verkstaden.
Skriva artiklar som sedan får översättas till moderna förhållanden.
Nää... det är fan inte rättvist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback