Ur fas

Saker och ting känns inte bra.
Jag är trött.
Jag är omotiverad.
Jag är ledsen.
Jag har sovit max tre timmar i natt.
Min älskade kisse satte något i halsen och andades tungt.
Väldigt tungt.
Jag försökte på alla sätt att hjälpa honom
Öppnade munnen på honom för att se vad det var.
Gav honom vatten med en spruta.
Höll honom upp och ner.
Försökte på alla sätt hjälpa honom.
Men inget hjälpte.
Han gömde sig och jag satt i närheten för att hålla honom under uppsikt.
Till slut gick han till sängen och ville ligga under täcket.
Jag låg bredvid.
Försökte prata och lugna.
Och sedan,vid tre-tiden, så fick han äntligen upp det.
Andningen blev normal men jag ville fortfarande hålla koll på honom.
Därav mina tre timmars sömn.

Om en stund ska jag till skolan.
Men jag skulle helst vara hemma och vila.
Det känns välbehövligt.
Men det är inget alternativ.
Jag hoppas jag snart mår bättre.
Ikväll kommer mitt hjärta, det känns skönt.
Jag behöver det.
All saknad drar också ner mitt humör så jag längtar till ikväll.

Nä, nu måste jag göra mig klar inför skolan.
Hoppas eran dag är bättre än min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback