Vad f*n är det för fel??

(bästis! observera den censurerade svordomen!)

Nåväl, för att komma till saken.
Jag får inget gjort. Så ligger det till.
Kort och koncist, det är problemet.
Så min fråga är såklart, vad är lösningen?

Jag har klurat lite på det där.. jag går upp tidigt för då tänker jag att jag hinner göra mycket.
Men (ja, precis som i lets dance-juryn så finns det alltid ett men), då lever jag ju i den tron att jag kan dega bort hur mycket tid som helst på morgonen för att jag då tänker "jag har ju skitmycket tid idag så det är ju lungt". Så morgonen går och precis när jag tänker att jag ska börja göra något vettigt så är jag ju hungrig. Och då är det med andra ord dags för lunch. Så jag fixar lunch och när jag äter ensam så ser jag på tv samtidigt.
Eller nä, jag ser på gilmore girls, och ett avsnitt är cirkus 40 minuter och då måste jag ju se klart hela. Det innebär att ungefär en timme går till spillo bara på det.
Sedan börjar uppstartsfasen igen och ja..
Jag skulle kunna skriva länge om det här men jag tror ni fattar grejen.

Sedan är det ju en annan del av allt det här. När jag inte har skola dagen efter så tänker jag dessutom "men idag kan jag ju vara uppe länge och plugga för jag är ju ledig imorgon", men då har jag ju varit vaken från klockan sex och det betyder att jag oftast somnar vid 20:30-tiden i soffan.

Det är sjukt och jag tror att det här är vad folk brukar kalla en ond cirkel.
Eller?

Det jag tror mest av allt är att jag måste skaffa nån sorts jävla självdisciplin, var köper man det?
Och framförallt, var köper man det till studentpris?
Alla svar mottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: I

Jag har kollat efter självdiciplin både på Blocket och Tradera.
Inget napp!
Förmodligen behåller man det för sig själv om man är välsignad med den gåvan.

Men helvete! "Välsignad med den gåvan" Nu får det fan vara bra. Jag måste ut och synda tills jag känner mig ren igen :)

2008-03-18 @ 11:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback