De är så jävla kloka!

Jag skulle så många gånger önska att fler valde att engagera sig i tonåringar.
De är så fruktansvärt kloka.
Varje gång jag träffat "mina" tonåringar så slås jag över hur kloka saker de säger.
Och hur stora hjärtan de har.
Tänk om fler såg det.
Tänk om fler tog dem på allvar.
Tänk om fler lyssnade.
Vad många färre tonåringar det skulle vara som mådde dåligt då.
Jag är övertygad om det.

Ibland när jag funderar över hur mycket jag har att göra och bara är less på precis allting så är den enda aktiviteten jag aldrig tröttnar på mina tjejgrupper.
För det ger så mycket.
Jag lär mig så mycket och jag mår så bra av det.
Men stundvis är det sjukt mycket att göra.
Och ja, stundvis vill jag bara slå av telefonen, fälla ner persiennerna och ligga kvar i sängen på obestämd tid.
För min kropp och min hjärna är ibland helt slut.
Men energin finns för det jag tycker är viktigt.
Och det viktigaste, det är engagemanget för de unga.
Det tycker jag nu och det kommer jag fortsätta tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback