Twisted

Världen är för tillfället lite twistad.
Det är roliga saker blandade med mindre roliga saker.
Det är mycket som händer och det är lite tid.
Jag är trött men upprymd.
Jag är svårstartad men satans effektiv.
Det hela är helt enkelt väldigt upp och ner.
Men i det stora hela är jag just nu bara så jävla glad.
Jag tror det kallas lycklig.

Cirka åtta av gårdagens timmar spenderades i en bil.
Tur och retur till Umeå.
Med en visit i Umeå på sju och en halv timme.
Om gårdagen var lång?
Oh ja!
Som sällskap hade jag en av de fina tjejerna, och hela dagen var otroligt fin i mina ögon.
Mycket prat och radiolyssnande.
Och stoppet i Umeå var fyllt av vettiga diskussioner och engagerade kloka tjejer.
Helt fantastiskt med andra ord.

Dagen har spenderats med jobb mellan 8:00-16:00.
Nu pluggar jag hårt för en uppgigft som ska lämnas in i morgon.
Det där med sista minuten är klart underskattat om man frågar mig.
Det är under tidspress jag preseterar bäst helt enkelt.
Och på det har jag fått bevis idag, full pott på en uppgift i statistik.
Ja, det tål att läsas igen: statistik.
Inte mitt starkaste ämne och definitivt inget av mina intresseområden, trots det - full pott.
Klart jag är glad, jag är så jävla bra helt enkelt!
Föräldrarnas reaktioner är helt klart varierade:
Mamma - åååh vad du är duktig! Jag fattar inte hur det kan gå så bra med allt du har omkring dig. Du får ju bra betyg på allt! Du är så duktig! Vad roligt! Har du berättat för pappa?
Pappa - vad bra, du har ju haft rätt många bra betyg faktiskt. Du är nog som jag, jobbar bäst under tidspress. Fortsätt så!

Imorgon blir det plugg för hela slanten också.
På kvällen blir det häng med underbara tjejerna igen.
Men nu är det dags att återgå till sociologin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback