Effektivitet är mitt mellannamn

Hej jag heter Sara och jag är en tidsoptimist.
Vid det här laget är jag medveten om mitt problem.
Det brukar väl i missbrukarsammanhang klassas som ett genombrott?

Nåväl!
Som vanligt har jag en miljard saker (läs: ett A4-ark med to-to-grejer) som uppstått utan att jag skjutit på saker. Det är nämligen inte så att jag varit en slacker och lagt saker på hög. Det är istället så att jag varit så effektiv senaste tiden att jag tagit påmig extra saker för att jag håller planeringen så bra och har tid över. Jo pyttsan...
Men va fan,det ska funka det här med!

Det positiva med alla saker är att jag blir så jävla effektiv när jag har (för?) mycket att göra.
Sakerna blir liksom avklarade av bara farten.
Dock krävs det ju att inget vardgaligt runtomkring tar allt för lång tid.
Det här är den perfekta middagen:

Koka vatten och värm en stekpanna - 2 min
Koka snabbmakaroner och stek färdiga köttbullar - 3 min
Ät - 5 min
Totalt 10 minuter.

Perfekt.
Då blir det inte ett för långt avbrott.
Långa avbrott har en tendens att göra mig slö.
Det ska också tilläggas att medan det kokas/steks spolas ett diskvatten upp.
Där ilägges sedan allt som använts till middagen för att ligga en timme eller så.
Vid tidpunkten för diskning finns inte tillstymmelse till intorkade rester vilket gör att diskningen avklaras på två röda (minuter alltså).
Återigen, perfekt!
Det enda som slår detta är att ha en paj, lasagne eller liknande som bara ska slängas in i ugnen.
Då förlängs i och för sig matlagningstiden men å andra sidan får man en satans massa gjort tills timern ringer.

Oh well, nu är det dags att avklara listan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback