En bra kväll

Jag har fått tillbaka min normala dygnsrytm, jihoo!
Dvs trött vid 21:00, pigg vid 07:00.
Sista tiden har det varit lite sisådär.
Anledningen till det vet mina nära och kära och det räcker med det.

Kvällen har varit en bra kväll.
Receptet?
En filt
Två katter
Mysiga tjocksockar (bästis, jag ska fråga mamma ikväll!)
En stor kopp te
En apelsin
En TV

Imorgon blir nog en bra dag tror jag.
Jag ska plugga, gå på ett möte med en jävla bra förening samt hälsa på fina Linnea på jobbet. Det låter som en okej dag i mina öron i alla fall.
Och det bästa med den här veckan är att hela jävla helgen är oplanerad.
Ja, ni läste rätt.
Inte en enda plan för en hel satans helg.
Och helgen i fråga startar 12:00 på fredagen när fredagens möte är avslutat.
Det känns fantastiskt!
vad gör man när man är helt ledig?

Äh, förresten! Nevermind!

Jag ska var helt utan planer och göra det jag känner för.

Så får det bli.


Hela tiden idag (när jag varit hemma dvs) har jag lyssnat på denna låt:




Jag tycker den är sjukt bra!
Men känner jag mig själv rätt så kommer jag lyssna sönder den.
Det är lite så jag funkar med låtar jag tycker om. Jag lyssnar och lyssnar och lyssnar på samma låt om och om igen. Till slut tappar de tyvärr sin charm och måste vila en period innan jag åter börjar lyssna. Det har hänt med många bra låtar:
Break you - Marion Raven
Ingen soldat - Lars Winnerbäck
Hallelulja - Amanda Jenssen
Amarula tree - Amanda Jenssen

Äh, listan kan göras lång!
I "ingen soldat" finns förövrigt en låt rad som är så mycket jag:

"ställ mig inte i ett led du får mig aldrig att stå still jag fungerar inte då"

Ni som känner mig förstår.
Nä nu ska jag plocka undan lite, ta med mig en bra bok och två stycke katt och lägga mig under varma tjocka duntäcket och göra kväll.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback