men what the hell... var det inte igår?

Härliga morgon!
Om ni bara kunnat gissa hur syrlig det uttalandet var.
Jag vaknade av klockan 05:00 prick.
Gick upp, slog tån i sänggaveln för att sedan slå axeln i dörrkarmen.
Svor lite.
Ställde mig i duschen.
Kände så smått att jag började vakna.
Klev ur duschen och satte ner ena foten i en fläck katt-kräks, lovely...
Bänglade och balanserade på ett ben medan ena foten återigen duschades.
Och sedan kom det ju till detta med kläder....
Att inte ha tvättat på en sisådär5-6 veckor sätter sina spår.
Vi kan väl nöja oss med att säga att det tog en stund innan jag lyckades hitta rena kläder som fick utgöra dagens jävla outfit.
Nåväl, satte mig och pluggade.
Skrev och korr-läste uppsats.
Och det mina vänner, gick bra!
Jag kände att "yes, hela dagen tänker nog inte jävlas".
Efter att ha suttit ett tag med den bestämde jag mig för att belöna mig med lite nöjessurfande och en kaffekopp till.
Sagt och gjort!
När jag som bäst njuter av att planera nästa nätshopping så ställer jag ner kaffekoppen bredvid mig.
Och helvetet välter.
Tänk er en kaffekopp med endast en klunk urdrucken.
Det kanske inte är så mycket, men när det ligger uthällt över skrivbordet, mina kläder och (självklart!) uppsatsen så ser det helvetes mycket ut.
Oh yes, klädproceduren fick omstartas (efter att uppsatsen lagts på tork).
Nä nu är jag på bra jävla dåligt humör.
Och här gick jag och trodde att fredag den 13e var igår.
Idag ska väl vara en bra dag?
Alla jävla hjärtans dag.
Nä, nu vill jag lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet.
Men icket! Istället måste jag styra upp dagen och mig själv för att om ca en timme sätta mig på bussen och åka till Luleå för att hålla utbildning. Om jag känner mig peppad? Njae...

Ikväll ska jag fira födelsedag och dricka vin tror jag.
Vin skulle jag nog behöva för att lugna nerverna lite.
Oh well, får se vad som händer. Till att börja med ska jag överleva dagen.
Världens snyggaste födelsedagsbarn:
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback