Ny energi

Tre timmar kvar till jobb och det var bra jävla längesen som jag kände mig så utvilad som jag gör idag.
Igår var en ledig dag och den bästa lediga dagen jag hade kunnat tänka mig.
På dagen åktes det skoter, grillades och vistades i vackra, fina naturen.
Sällskapet var han som är den finaste människan jag vet samt två av de bästa vännerna en Sara kan ha.
På kvällen samlades samma konstellation för att äta middag tillsammans. Damerna fick sin efterlängtade sushi och de andra hälfterna sin typ av mat.
Till sushin dracks det något glas vin.
Som sagt, bästa lediga dagen jag hade kunnat få.

Och det bästa av allt var nog skoteråkandet.
Inget i hela världen är så avkopplande som det.
Nu längtar jag bara efter fler lediga dagar och mer skoter.

Jag har vissa gånger tänkt på det där med att jag skulle vilja flytta till Stockholm för att få mer möjligheter och fler chanser till att utvecklas. Men igår när jag satt på skotern så kände jag att "nä, jag vill aldrig lämna det här".
Jag gillar Stockholm som andningshål, som ett ställe att åka till när jag behöver komma bort.
Att flytta dit och bo där skulle göra att det aldrig var samma sak.
Och jag skulle längta hem, satan vad jag skulle längta hem.

Man kan ta flickan ur Norrland men man kan aldrig ta Norrland ur flickan

Kommentarer
Postat av: Mani

Stockholm i mitt hjärta my love <3



Du måste åka till huvudstaden någon gång då jag är där. Vi får promenixa längst mälaren och dricka öl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback