Bra start!

Och återigen har jag lyckats bli dödstrött redan innan jag börjar jobba.
Men jag har varit så satans effektiv idag så det är inte så konstigt kanske.
Hela lägenheten är skinande ren, två fönster har fått nya gardiner och en tvättid har bokats.
Efter detta har jag handlat så nu är kyl och skafferi lite uppfyllda igen.
Det måste ju också erkännas att det blivit så mycket gjort eftersom att mamma kom och hjälpte mig med städning och strykning av gardiner. Hon är bäst i världen!

Nu har jag suttit och pluggat lite och snart är det dags att traska till jobbet.
Och som sagt, trött!
Tack gode gud för jobbets kaffemaskin kan man nog säga, det är så kvällarna klaras av.

Imorgon är jag i alla fall ledig så då ska jag ta en hel pluggdag och få en massa gjort.
Det är planen och den måste hållas.
Har tenta den här veckan så man kan inte direkt säga att jag har något val.

Har också årsmöte imorgonkväll och då kommer jag lämna över ordförandeklubban.
Det är med en känsla av vemod men också lättnad måste jag erkänna.
För personer som har samma krav som jag har på sig själv så är det inte helt bra att ha för många uppdrag på sig.
För jag vill göra allt så jävla bra så jag kämpar och sliter vecka efter vecka tills det kommer en kväll där jag kraschar, grinar och mår dåligt för att sedan dagen efter återta den vanliga buisnessen. Det är lite så jag jobbar.
Och det är ohållbart, till och med jag vet det.
Så därför är det med lättnad jag lämnar över ordförandeposten men samtidigt, som sagt, så är det vemodigt.
Men den tjej som kommer ta över efter mig är så fruktansvärt fantastisk att det inte går att beskriva.
En av de finaste människorna som finns i den här världen så det känns trots allt bra.

Men nä, nu ska jag packa väskan med lite frukt och jox.
Eventuellt också någon skolbok, OM det blir en lugn kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback