De korsas och det snurrar

Jeezez..
Idag är jag allt annat än pepp.
Med en bestämdhet om att 05:00-morgnarna ska återinrättas sitter jag alltså här med en kaffemugg i handen.
Dock då hade nog ett effektivare sätt varit att injicera skiten.
För jag är trötttrötttrötttrööööött.
Sådär så ögonen går i kors och det snurrar i huvudet.
Har även stora problem med att fokusera blicken, sådär så det blir suddigt så fort man vilat blicken längre än vå sekunder på något.
När klockan ringde tillropades han där nere ni vet.
Och nä, jag menar inte grannen en trappa ner utan han betydligt längre ner.
Är ni med mig?
I vilket fall som helst så ställde jag mig upp utan att snooza en enda gång och det mina vänner är en bedrift i sig.
Nu bli det idel tidiga morgnar fram till söndag när jag jobbar kväll för då ska jag sova.
(Observera dock att jag inte tänker gå upp fem på lördag,  "på helgerna kan man inte gå upp fem, fattar du väl!" som finaste kollegan sa).

Idag ska jag till skolan.
Och det är ja... man kan nog säga att jag är bitter över det.
Inte över skolan som helhet men busshelvetet.
För ni fattar, jag kommer hinna piggna till fram tills jag ska åka med bussen 07:05.
Men när jag sedan suttit den knappa timmen på bussen och entrar skolan vid åtta-hugget så kommer jag vara allt annat än pigg. Ingen människa kan vara pigg efter den bussresan vid den tiden. Så.. det betyder alltså att jag kommer få göra om hela bli-pigg-nu-för-helvete-processen när jag väl kommit fram till skolan.
På skolan är planen att jag ska befinna mig till halv fem.
Planen efter det är ett gympass med sällskap efter min hemkomst.
Och det ska jag säga, lyckas jag släpa mig till gymmet kvällstid efter en sådan dag så ska jag ge mig själv ett pris i form av nätshopping på valfri site.
Det är så vi jobbar, mutor is the shit!

För de invigda kan jag bara meddela att jag nu överlämnat ordförandeposten sedan typ 10 timmar tillbaka (fuck vad det är tidigt!) och ja... det känns bra! Såklart lite vemodigt men samtidigt så bra! Nya ordförande kommer onekligen kicka ass på posten så jag kan inte vara annat än glad. Stolt över henne är jag också, satans vilken tjej alltså! Ni som inte träffat eller inte känner henne kommer aldrig fatta. Hos mig är hon en av dem nära hjärtat.

Nä, detta går inte.
Mer kaffe säger (läs: skriker) kroppen.
Vad tror ni om att snorta kaffepulver, kan det vara nåt?

EDIT:
Under ett samtal med fina Emelee blir det smärtsamt påtagligt hur dåligt jag funkar när jag är såhär trött.
Emelee - jag kanske skulle kunna åka med samma buss som dig, jag är ju ändå vaken.
Sara - fast min äckelbuss tar ju länge för dig, den går ju förbi universitetet
Emelee - jo, jag vet
Sara - Kanske ganska logiskt i och för sig eftersom att jag går där
Emelee - mm
Sara - jag funkar inte så bra när jag är såhär trött
Emelee - nä, jag märker det..

Kommentarer
Postat av: Emelee

du får ta några koffein piller av mig på bussen så kanske det snurrar till lite rätt i huvudet på dig xD

2009-01-14 @ 05:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback