Fredagmorgon

Sådär ja!
Ögonen är öppnade.
Kaffet är i perkulatorn.
Kattmaffian är utfodrade.
Och jag? Ja, jag är redo att stänga ögonen och sova en stund till.
Men nä, vi ska nog styra upp denna fredag istället.

Rätt mysko känsla att vara ledig för att sedan jobba lördag och söndag, det är sånt som gör att man blir rätt dagvild. Men det brukar gå ihop det med. På söndag hoppas jag på MYCKET skotervänligt väder så att vi kan ta en tur innan jag börjar jobba. Det gäller att ta vara på alla dagar, eller som på söndag - delar av dagar.

Idag blir det nog kanske ett träningspass, efter det ett besök av mamma och efter det häng med Frida och Gustav. Kvällen är fortfarande lite oklar men jag bryr mig inte så mycket alls om hur den kommer se ut, allt funkar. (En drömtanke är såklart att kvällen skulle ägnas åt titt på ny skoter men det vågar man knappt hoppas på).

Sitter i skrivande stund och lyssnar på min spotify-lista och jag börjar osökt fundera på om jag är schizofren eller har flera personligheter. Att döma av musiken lutar det onekligen åt det hållet. Massa Johnny Cash, Afzelius, Röda Bönor, Blå Tåget och Ebba Grön som sedan blandas med Britney, Kelly Clarkson, Miranda Cosgrove Groove Coverage och utöver detta en del Iron Maiden, Metallica, Hammerfall och liknande . Ja ni fattar, inte musikstil åt ETT håll direkt utan snarare spretigt som en punkares frilla. Men jag tror det är så att alla situationer kräver olika musik, väljer att se det så i alla fall. Dock så är det ju viss musik som alltid vinner i längden.

Nä, kanske lite frukost på det här då?
Godmorgon på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback